שמואל טוקר 1969-1903 Shmuel Toker

----------

תמונת הנשיא רוזבלט בניו-יורק

תמונת רוזבלט מאת אמן ישראלי שמואל טוקר ל "הייד פארק"
דיוקן הנשיא המנוח פרנקלין ד. רוזבלט מעשה ידיו של אמן האבן הישראלי , שמואל טוקר, הוענק בטכס חגיגי רב רושם ע"י משלחת ה"פרבנד" לספריית רוזבלט ב"הייד-פארק".
האמן שמואל טוקר, תושב פתח תקווה מחלוצי פועלי הבניין בארץ ואיש העלייה השלישית, חידש בכישרונו ובעמלו סוג של אמנות ומלאכת מחשבת שלא הייתה ידועה עד כה: פורטרטים באבן שיש אמנותית.
בטכס החגיגי של מסירת התמונה השתתפה משלחת גודלה מטעם ה"פרבנד", משלחת מהנהלת ה"הייד-פארק" וספרית רוזבלט, מבקרי אמנות ונציגי העיתונות, מר. ש. טוקר ורעייתו והגב' אליאונור רוזבלט.
כל הנאספים הביעו התפעלותם מהעבודה המיוחדת והטכניקה החדשה של שמואל טוקר בהצליחו להטביע האבן השיש דמותו החיה של הנשיא המנוח.
יושב הראש והפותח של הטכס החגיגי היה מנהל מחלקת הכספים של ה"פרבנד" מר הרולד גרוברט.
לואיס סיגל, המזכיר הכללי של ה"פרבנד" אמר בין יתר דבריו: "לא היה לנו אף פעם לוחם יותר גדול לצדק וחירות בשביל מיעוטים לאומיים ונדכאים כפי שהיה נשיאנו המנוח פרנקלין ד. רוזבלט.
"דיוקן זה של רוזבלט שאנו מגישים היום למתנה, זהו סמל לידידות העמוק שהתפתחה בשנים האחרונות בין מדינת ישראל ובין אמריקה האהובה שלנו. "
"תמונה זו היא יותר מעבודה מלאכת מחשבת, זהו ביטוי של הערצה וכבוד לנשיא גדול של ארצות הברית מאזרח ואמן מוכשר של ישראל הצעירה והדמוקרטית, ומאוד מתאים שה"פרבנד" יהיה המכשיר לז'סטה סמלית זו".
במשך 45 שנות קיומו ממשיך ה"פרבנד" לעבוד בלי לאות לקידום עקרונות הצדק והדמוקרטיה, וכן לא הפסיק אף רגע מפעולה המסורה והמבורכת לחיזוקה וקיומה של מדינת ישראל."
גב' רוזבלט הביעה במלים נלבבות תודתה ל"פרבנד" עבור המתנה החשובה שהעניק לספריה רוזבלט, תודתה ללואיס סיגל על המלים החמות אודות הנשיא המנוח והביעה הערכתה לעבודה המעניינת והמיוחדת של שמואל טוקר.
הרמן קהאן, מנהל ספרית רוזבלט, הביע בשם ההנהלה שביעות רצונו הרבה שתמונה זו, עבודתו של שמואל טוקר, תמצא בין עבודות חשובות אחרות שספריית רוזבלט מכילה.
מקהאן גם מסר, שמומחים ומבקרי אמנות שראו את התמונה המליצו בפני ההנהלה במלים החמות ביותר לקבל את התמונה בשביל הגלריה האמנותית של ספריית רוזבלט.
כל זמן הטכס שרר מצב רוח חגיגי. פני הנשיא עם הבעתו האצילית השקיפו מתמונת האבן והתמזגו עם רוחו הגדולה שריחפה באוויר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה