שמואל טוקר 1969-1903 Shmuel Toker

----------

ביקורי מנהיגים בבית האמן


23.6.1964 דוד בן-גוריון ביקר בפתח-תקווה – "ידיעות אחרונות"
דוד בן-גוריון, בלוויית שרגא נצר וקבוצת מלווים, ביקר ביום א' בפתח-תקווה, אצל ש. טוקר אמן היציקה באבן אמנותית.
האורחים חזו במוצגים מעבודות האמן וקיבלו הסברים על הטכניקה החדשה בעבודה זו, שהיא גם המצאת האמן. בין העבודות של ש. טוקר – פורטרט אבן של הנשיא רוזוולט, שנרכש על ידי ה"פרבאנד" והוגש לאלינור רוזוולט, בשביל מוזיאון "הייד פארק" בניו-יורק. בין המבקרים היו י. סטולארסקי, ראש מגבית ההסתדרות באמריקה וי. פיינברג, סגן ראש עיריית פתח-תקווה.


גולדה מאיר ביקרה בביתו של האמן שמואל טוקר

גולדה מאיר בכנס מפא"י בפתח-תקווה. לפני הכנס ערכה ג. מאיר סיור בעיר בלוויית ראש העיריה פ. רשיש וסגנו י. פיינברג, שבמהלכו ביקרה בבית "יד לבנים", בבית-ספר מקצועי, ובביתו של אמן היציקה באבן אמנותית שמואל טוקר, אשר הציג לפניה יציקת דמותו של ג'ורג' מיני, נשיא האיגודים המקצועיים בארצות-הברית.




8.7.1964 יו"ר הכנסת ביקר אמן בפ"ת - "ידיעות אחרונות"
יושב ראש הכנסת, מר קדיש לוז, ורעייתו, ביקרו אתמול בפתח-תקווה, אצל שמואל טוקר, אמן היציקה באבן אמנותית.
האורחים חזו במוצקים מעבודת האמן וקיבלו ממנו הסברים על הטכניקה בעבודה זו שהיא המצאתו. בין העבודות של שי. טוקר – פורטרט אבן שיש של הנשיא רוזבלט, שנרכש ע"י ה"פרבאנד" והוגש לאלינור רוזבלט בשביל מוזיאון "הייד פארק" בניו-יורק, פורטרט אבן של ד. דובינסקי, הזמנת ה"יוניון" בניור יורק, בשביל בית החולים המרכזי בבאר-שבע. לביקור נלווה גם סגן מזכיר הכנסת ח. ליאור. לפני זמן מה ביקר אצל ש. טוקר דוד בן-גוריון.

המזכיר הכללי של ההסתדרות א. בקר ביקר בביתו של ש. טוקר
המזכיר הכללי של ההסתדרות א. בקר ביקר בפתח-תקוה בביתו של אמן היציקה האמנותית באבן ש. טוקר, מוותיקי פועלי הבנין בעיר. האמן הצג בפני מזכיר ההסתדרות ומזכיר מועצת פועלי פ"ת ח. ביילי, שנילווה אליו, את מבחר יצירותיו וביניהן יציקת דמותו בצבעים טבעיים של מנהיג פועלי ארה"ב ג'. מיני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה